Prawa pacjenta – Moje prawa

W przypadku naruszenia Praw Pacjenta w trakcie udzielania świadczeń w Samodzielnym Szpitalu Miejskim im. PCK  w Białymstoku pacjent ma prawo złożyć skargę do:

  1. lekarza kierującego Oddziałem
  2. lekarza prowadzącego
  3. pielęgniarki koordynującej
  4. Dyrektora Szpitala za pośrednictwem Sekretariatu Szpitala

Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki Pacjent może złożyć skargę do:

  1. Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Białymstoku – Sekcja Skarg i Wniosków,
    ul. Pałacowa 3. tel: (85) 745 95 31 (pn.: 8.00-18.00; wt.-pt.: 8.00-16.00); sekretariat@nfz-bialystok.pl

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz ustnie do protokołu.

  1. Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590 (czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu)
  2. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, kancelaria@rpp.gov.pl
  3. Organu Założycielskiego Szpitala – Urząd Miejski w Białymstoku
  4. Okręgowej Izby Lekarskiej
  5. Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych
  6. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych