W przypadku naruszenia Praw Pacjenta w trakcie udzielania świadczeń w Samodzielnym Szpitalu Miejskim im. PCK w Białymstoku pacjent ma prawo złożyć skargę do:
- lekarza kierującego Oddziałem
- lekarza prowadzącego
- pielęgniarki koordynującej
- Dyrektora Szpitala za pośrednictwem Sekretariatu Szpitala
Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki Pacjent może złożyć skargę do:
- Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Białymstoku – Sekcja Skarg i Wniosków,
 ul. Pałacowa 3. tel: (85) 745 95 31 (pn.: 8.00-18.00; wt.-pt.: 8.00-16.00); sekretariat@nfz-bialystok.pl
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz ustnie do protokołu.
- Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590 (czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu)
- Biuro Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa, kancelaria@rpp.gov.pl
- Organu Założycielskiego Szpitala – Urząd Miejski w Białymstoku
- Okręgowej Izby Lekarskiej
- Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych
- Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych





